Soru
: Kutsal Kitap (tevrat, zebur ve incil)
kürtaj hakkında ne der?
Yanıt : Kutsal
Kitap kürtaj konusundan hiçbir zaman direkt
olarak söz etmez. Ancak, Kutsal Kitap’ta
Tanrı’nın kürtaj konusundaki görüşünün ne
olduğunu çok açık bir şekilde bildiren birçok
öğreti vardır. Yeremya 1:5, Tanrı’nın bizi
ana rahminde biçimlendirmeden öncesinden
tanıdığını söyler. Mezmur 139:13-16, Tanrı’nın
ana rahminde yaratılışımız ve biçimlendirilmemizdeki
aktif rolünden söz eder. Mısır’dan Çıkış
21:22-25, bir bebeğin anne karnında ölmesine
neden olan birisine adam öldüren birine
verilen cezanın aynısını verir. Bu da, Tanrı’nın
ana rahmindeki bir bebeği bir yetişkin kadar
insan saydığını açıkça gösterir. Hristiyan
için, kürtaj bir kadının seçme hakkıyla
ilgili değildir. Tanrı’nın benzerliğinde
yaratılan bir insanın yaşamı ya da ölümüyle
ilgilidir (Yaratılış 1:26-27; 9:6).
Hristiyanlar’ın kürtaj konusundaki düşüncelerine
karşı her zaman ilk olarak, “Ya ırza geçilme
ya da aile içi cinsel ilişki durumları?”
diye itiraz edilir. Bir kadının ırza geçilme
ya da aile içi cinsel ilişki sonucu hamile
kalması çok korkunç bir şey olduğu halde,
bebeğin öldürülmesi çözüm müdür? İki yanlış
bir doğru yapmaz. Irza geçilme ya da aile
içi cinsel ilişki sonucu doğan çocuk, çocukları
olmayan sevecen bir aileye evlat olarak
verilebilir ya da çocuk annesi tarafından
büyütülebilir. Tekrar ediyoruz, bebek tamamen
masumdur ve babasının kötü davranışlarından
ötürü cezalandırılmamalıdır.
Hristiyanlar’ın kürtaj konusundaki düşüncelerine
karşı genelde yapılan ikinci itiraz, “Ya
annenin hayatı tehlikedeyse?”dir. Doğrusunu
isterseniz kürtaj konusunda yanıtlanması
en zor olan soru da budur. İlk olarak, bu
nedenin günümüzde dünyada yapılan kürtajların
yüzde birinin onda birinden daha az gerçekleşen
bir durum olduğunu hatırlamalıyız. Kendi
rahatları için kürtaj yaptıran kadınların
sayısı, kendi hayatlarını kurtarmak için
kürtaj yaptıran kadınların sayısından çok
daha fazladır. İkinci olarak, Tanrı’nın
mucizeler yaratma gücü olduğunu hatırlayalım.
Bu konudaki bütün tıbbi olasılıklar buna
karşı olsa da, Tanrı bir anne ve çocuğun
hayatını koruyabilir. Ancak bu sorunun yanıtına
nihai olarak, karı koca ve Tanrı arasında
karar verilebilir. Bu çok zor kararla karşı
karşıya olan her karı kocanın Tanrı’nın
ne yapmalarını istediği konusunda kendilerine
bilgelik vermesi için Rab’be dua etmesi
lazımdır (Yakup 1:5).
Günümüzde yapılan kürtajların yüzde 95’inden
çoğunda kadınlar sadece çocuk istememektedir.
Yapılan kürtajların yüzde beşinden daha
azı, ırza geçilme, aile içi cinsel ilişki
ya da annenin sağlığının tehlikede olduğu
durumlardır. Yüzde beş oranındaki bu daha
zor durumlarda bile, ilk seçenek hiçbir
zaman kürtaj olmamalıdır. Ana karnında olan
bir insanın yaşamı, çocuğun doğmasına izin
vermek için yapılacak her türlü çabaya değer.
Kürtaj olmuş olanlar için şunu söylemek
gerekmektedir: Kürtaj günahının başka herhangi
bir günahtan daha az affedilebilir olmadığını
hatırlayın. Mesih’e imanla bütün günahlar
bağışlanabilir (Yuhanna 3:16; Romalılar
8:1; Koloseliler 1:14). Kürtaj yaptıran
bir kadın, kadının kürtaj yaptırmasını teşvik
eden bir adam ve kürtajı yapan doktor da
İsa Mesih’e imanla bağışlanabilir. |